Kādu dienu velomafijas pļāpās nemanāmi
iezagās depresīva nots. Kurš nu tur pirmais sajutās nomākts, kas to lai
atceras, bet izrādījās, ka depresīvi noskaņotu cilvēku velomafijā pa
pilnam. Tā nu neviļus nākamais plānotais brauciens ieguva depresīvā
brauciena nosaukumu. Pozitīvā Jautrite centās uzturēt optimismu un
uzmundrināt kolēģes, ka pēc brauciena mēs būšot sevišķi labā
noskaņojumā! Ha- hā! (Jūs vēlāk sapratīsiet, kāpēc es smejos.)
Starts
Strenčos. Kamēr ar mašīnu atbraucēji sašķiroja izjauktos riteņus un
saskrūvēja tos kopā, kamēr tika ieturētas otrās, trešās brokastis, un
pēc pirmā nobrauktā kilometra vēl arī ceturtās, tikmēr izbraukšana no
Strenčiem iekavējās par pāris stundām. Kad beidzot nokļūstam uz šosejas,
tad daži no mums kā pārlieku ilgi stallī noturēti kumeļi metās uz
priekšu pilniem auļiem. Trikātā nokļūstam vēja ātrumā. Gan laikam ne tik
liela vēja, kāda nedarbus varējām vērot pa ceļam.


Trikātas
pilsdrupās veikli atrodam geoslēpni, ignorējam Jautrites un Peces
vaidus par pārlieku ātro tempu un auļojam tālāk uz Smilteni. Uz šosejas
klajā laukā ir ļoti karsti. Būtu zinājuši, ka tās ir pēdējās karstās šīs
vasaras brīvdienās, varbūt mēģinātu noķert arī kaifu. To šoreiz mēģinām
noķert ēniņā piestājot un aplūkojot Zauskas priedes pārpalikumu. No
resnākās priedes Latvijā (4,63 m bija tās apkārtmērs) palikusi ir tik
neliela stumbra daļa.
Nākamā pietura Smiltenē.
Nu smuka pilsēta. Ar skaistu reljefu! Nolaižamies gan meteorīta krātera
dzīlēs, gan uzbraucam Lazdukalnā, kur ceram pakāpties vēl augstāk un
baudīt ainavu no skatu torņa. Tak tornis izrādās privāts un par maksu,
pie tam sarežģīta procedūra jāveic,lai tiku vispār līdz maksāšanai.
Apvainojamies un braucam prom. Cauri Kalnamuižai ceļš mūs aizved līdz
Tepera ezeram. Pelde ir tas, kas bija vajadzīgs! Daži ir tik
nocietušies, ka nepaspēj novilkt drēbes un zandales. Krietnu brīdi
noplunčājamies, bet paveroties pulkstenī, kas rāda jau krietnu
pēcpusdienu un atceroties, ka grūtākā ceļa puse vēl tikai priekšā,
pošamies vien tālāk. Necik tālu gan nenobraucam, kad metamies atkal
vienā ezerā iekšā-šoreiz tas ir Niedrājs. Šeit atminamies, ka sen nav
ēsts. Ieturamies, un nu gan- atkal pilnos auļos uz priekšu!
Iesākumā
auļošana diez ko neveicas, jo zemes ceļš rādās briesmīgas kvalitātes.
Par laimi, tas ir īslaicīgi, ceļš līdz Mēriem tomēr izrādās ļoti labi
braucams. Daži no mums ātri traucas uz priekšu, lai atrautos un
nedzirdētu vaidus par pārlieku ātro tempu. Apskatām Mēru muižu
un dižozolu, kas esot kuplākais Baltijā. Tur uzkavējamies kādu brīdi
gan meklējot geoslēpni, gan ar lēkāšanas metodi pozējot līdz spēku
izsīkumam. Spēkus atjaunojam uzēdot UniBodē iepirktos saldējumus.

Nākamais mērķis ir pirmās dienas galapunkts- Zvārtavas pils.
Daži no mums negrib nakšņošanas vietā nonākt nakts melnumā, tāpēc
jautri tērgājot un vērojot garāmslīdošās ainavas atkal uzdod ātru tempu
pa gleznainajiem Ziemeļvidzemes zemes un meža ceļiem. Kad nonākam pie
krustojuma pavisam netālu no Zvārtavas, tad gan nākas ilgāk
pagaidīt...vaidētājas? Nē, kā izrādās vēlāk- uz siena ruļļiem saulrietā
pozētājas!
Zvārtavas pilī mūs sagaida saimniece, ierāda
vietas riteņiem šķūnītī un mums pašiem vienā no pils istabām. Izejam arī
nelielā ekskursijā pa pili. Saņemam norādījumu uzvesties klusu un
netraucēt pārējos pilī nakšņotājus. Vēlāk saņemam norādījumu jo sevišķi
netraucēt kādu dāmu ar sunīti. Mēs, pa dienu tomēr saguruši, rātni arī
izpildām norādījumus. Iekārtojamies, pavakariņojam, iemalkojam Mozeles
vīnu un pēc nelielas diskusijas, cikos tad vajadzētu rīt celties,
dodamies pie miera.

Otrās
dienas rīts ataust...depresīvs!!! Jautrite, kas solījās braucienā
izstarot pozitīvismu, ir depresijā! Pilnā nopietnībā viņa apdomā iespēju
pārdod tepat kādam savu riteni un braukt mājās ar vilcienu. Tas nekas,
ka vilcieni te garām nebrauc. Pece uzņem to pašu meldiņu. Tā nu viņas
rīta cēlienu pavada vaidot. Vēlāk pils bibliotēkā Pece paņem lasīt „Annu
Kareņinu”. Interesanta izvēle. Labi vispār, ka tie vilcieni te garām
nebrauc.

Pēc
pašapkalpošanās pils virtuvē un brokastīm pie lielā galda medību
trofejām rotātā ēdamistabā pošamies tālākā ceļā. Braucam uz pāris km
attālo Gaujienu. Gaujiena atrodas kalnā, ja nu kādam bija piemirsies no
ģeogrāfijas stundām. Lielā, grūtā kalnā. Uzminamies un, protams, spēki
izsīkuši. Pikniks pie veikala. Tiek iepirkta pārtika visai dienai, jo
tālāk maršruts mūs nevedīs pa īpaši apdzīvotām vietām. Tieši otrādi-
vēlme sameklēt Markuzu-Kalamecu gravas mūs ieved mērenos neceļos. Gravu
atrodam, geoslēpni tur tuvumā arī. Biedru sapulcē nolemjam nelegāli
(pases līdzi ir tikai vienai trešdaļai brauciena dalībnieku) ielauzties
Igaunijas Republikā. Jo, lai nokļūtu galamērķī Valkā, Latvijas
teritorijā jābrauc pa droši vien grūtu zemes ceļu, savukārt igauņu
pierobežas ceļš ir asfaltēts.

Domāts,
darīts! Baudot sauli un ainaviskus ceļus pierobežā dodamies Igaunijas
virzienā. Robeža pienāk visai drīz, tur sapozējam un tālāk braucot
nolemjam uzvesties neuzkrītoši, lai nevienam neienāktu pārbaudīt mūsu
personības. Arī pie mūsu ziemeļu kaimiņiem valda vasara un ir karsts.
Tāpēc ar sajūsmu metamies spirdzināties samērā vēsajā Mustjõgi
(Melnupē;). No tilta redzam arī mūsu nākamo mērķi- Tellingumagi skatu
torni. Aizbraucam līdz kalna pakājei un, pirms doties pēdējos 300 metrus
augšā līdz skatu tornim, nolemjam iestiprināties. Pēc tam, lai nebūtu
kalnā jāved lieks smagums, drusku patērējam uzņemtās kalorijas
paskraidelējot pa siena ķīpām. Valda tāda depresīva jautrība.
Igauņu
skatu tornis ir liels,skaists un bez maksas. Kāpjam augšā un vērojam
skatu gan uz Igauniju, gan Latviju. Novērojam arī, ka mūsu virzienā nāk
lietus mākonis. Nolemjam pasēdētun pārlaist lietu tiešām ļoti
labiekārtotajā igauņu piknika/nakšņošanas vietā.

Tālāk
tad jāmēro ceļš uz Valgu/Valku. Neiztiekam bez tehniskas ķibelītes,
tiek mainīta riepa Jautrites ritenim. Pa ceļam vēl ar Peci kļūdas un
igauņu valodas nezināšanas pēc aizbraucam apskatīt kapus. Nu neko,
nākamreiz zināsim, ko nozīmē „kalmistu”. Braukt pa gludu asfaltu un
pēclietus vēsumu ir tīrā bauda. Ātri vien nokļūstam Valkā un uzzinām, ka
ir nokavēts vilciens, ar kuru bija plānots sūtīt puišus pēc mašīnas.
Ilgi gan nesērojam un dodamies uz autoostu.Tur nonākam tieši tad, kad
pēdējais autobuss uz Strenčiem jau tikko ir izbraucis. Nekas, Valka ir
liela pilsēta, kur autobuss piestāj vēl pāris pieturās pēc pasažieriem,
tā ka tas tomēr tiek noķerts (pēc nostāstiem teju ar gulšanās priekšā
metodi) un viens kolēģis tiek laimīgi aizsūtīts uz Strenčiem pēc auto.

Tikmēr
mēs kādās viesmīlīgās Valkas iedzīvotāju mājās uzēdam rosoli un
pankūkas. Pēc iestiprināšanās rodam vēl spēkus izskriet ekskursijā pa
Valkas ievērojamākajiem objektiem-
estrāde ar koklētāju, mikrorajons, kur bērnības gadus pavadījusi kāda
mafijas biedrene, Putras kalns, Varžupīte un beigās vēl atrodam
geoslēpni robežbūdiņā.

Divās
dienās pievārēti 150 depresīvi kilometri, noslēgumā Jautrite patiešām
ir depresijā, tā ka var teikt, ka depresīvais brauciens ir izdevies!
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru